Reis – Cruise Australie-New Zealand

In januari 2020 ben ik opnieuw naar Australie gegaan, nog niet bekend was wat mij te wachten stond. Al na drie weken vertrokken wij vanaf Perth naar Sydney, op een vlucht in de late avond. In Sydney aangekomen stapten we over voor een vlucht naar Christchurch(New Zealand).

Daar zouden we een aantal dagen verblijven alvorens een rondreis zou starten.

De rondreis begon per coach naar een station waar we per trein zouden reizen door het gebergte, onderweg konden we vaak foto’s of video’s maken van de omgeving die er indrukwekkend uitzag.

Na de treinreis gingen per coach verder over het zuidelijk gelegen eiland. Na die reis per coach vertrokken we per vliegtuig van het zuidelijke eiland via Queenstown naar noordelijk gelegen eilandgedeelte in Auckland. Daar hadden we ook nog een coach tot onze beschikking die ons het noordelijke eiland liet zien in al haar pracht en glorie, alvorens we per cruiseschip vertrokken. De reis per cruiseschip heeft op mij een enorme indruk gemaakt die ik niet meer zal vergeten. Genoten heb ik van elke dag op zee of zo nu en dan aangelegd in een haven, we reisden vanaf het noordelijke eiland langs de oostelijke kust zakkend naar het zuidelijke eiland dan rondom de punt naar de New Zealandse fjorden, die werkelijk heel mooi zijn. Vandaar vertrokken we naar Sydney waar we twee dagen verbleven om dan naar Melbourne af te reizen. Daar zijn we ook een paar dagen gebleven om die stad te bekijken om dan per vliegtuig naar Perth terug te reizen, inmiddels was er wereldwijd een ziekte uitgebroken die mij deed besluiten om eerder terug te gaan naar Nederland. Op de fotopagina zal ik mijn verzameld beeldmateriaal laten zien.

reis naar Australia 10-11 januari 2020 van Nederland Amsterdam naar Perth W.A. Australia